Pemanfaatan Twitter Sebagai Media Promosi Terhadap UMKM

Authors

  • Besti Tiurmaida Pardede Universitas Matana
  • Ririsma Sihombing Universitas Matana
  • Sherly Prissillia Devi Universitas Matana
  • Chandra Bayu Hidayat Universitas Matana

DOI:

https://doi.org/10.32585/jbfe.v3i2.4271

Abstract

This study examines how the influence of the use of social media Twitter in promoting small businesses (MSMEs). This research uses a literature study by reviewing previous research. This study uses a qualitative method with data processing using a literature review. The results obtained from this study indicate that the use of social media twitter has a fairly high and positive influence in promoting the MSME business, with the easy twitter feature and tapa budget being the choice of MSME businessme.

Downloads

Download data is not yet available.

References

A, F. (2022). Retrieved Februari 19, 2022, from Hostinger: https://www.hostinger.co.id/tut orial/apa-itu-digital-marketing

Ach. Kholili. (2021). Pemanfaatan Media Sosial Instagram Dan Twitter Sebagai Media Pro-mosi Perpustakaan Dprd Jawa Timur.

Adminiblu. (2021). Retrieved Februari 19, 2022, from Iblu Academy: https://iblu- acade-my.co.id/materi-digital- marketing-gratis/,

Askaria, A. O. (2019). Pengaruh Promosi melalui Media Social Twitter pada Online Shop Shopee @SHOPEEID terhadap Keptusan Pembelian (Survei Terhadap Followers Akun Twitter @SHOPEEID).

Dahono, Y. (2021). Retrieved Desember 10, 2021, from Berita Satu: https://www.beritasatu.com/dig ital/733355/data-ini-media- sosial-paling-populer-di- indonesia-20202021

Dee. (2021). Retrieved Februari 19, 2022, from Penerbit Buku dee Publish

Dee. (2021). Retrieved Februari 19, 2022, from Penerbit Buku dee Publish: https://penerbitbukudeepublish. com/pengertian-hipotesis/

Iryanti, Y. S. (2019). PROMOSI PERPUSTAKAAN MELALUI MEDIA SOSIAL TWIT-TER DI PERPUSTAKAAN HUKUM DANIEL S. LEV.

Mifta, R. (2020). Retrieved Februari 18, 2022, from Brilio: https://www.brilio.net/serius/1 7-pengertian-manajemen- pemasaran-menurut-para-ahli- jelas-dan-lengkap- 200420t.html

Mulachela, H. (2022). Retrieved Februari 19, 2022, from Katadata: https://katadata.co.id/safrezi/be rita/61de8d9d4a987/komunikas i-adalah-definisi-unsur-dan- tujuannya

Permana, S. D. (2019). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Strategi, 1-10.

Permana, S. D. (2019). PEMANFAATAN SOSIAL MEDIA SEBAGAI STRATEGI PROMOSI BAGI SUSTAINABILITY BISNIS UMKM.

Rika, M. (2022). Retrieved Januari 22, 2022, from e journal uajy: http://e- jour-nal.uajy.ac.id/25450/5/151 005669%204.pdf

Shaid, N. J. (2022, Januari). Retrieved Mei Selasa, 2022, from Kompas.com: https://money.kompas.com/rea d/2022/01/19/051518426/peng ertian-umkm-kriteria-ciri-dan- contohnya?page=all

Suminto, A. (2020). Analisis Pemanfaatan Media Sosial Twitter oleh Ganjar Pranowo dan Ridwan Kamil .

Suminto1, A. (2020). Analisis Pemanfaatan Media Sosial Twitter.

Tandika, B. (2021). Retrieved Desember 10, 2021, from Glints: ” https://glints.com/id/lowongan/ witter-marketing-tools-untuk- meningkatkan- en-gagement/#.Ybr1kPlBzDc

Tri, F. (2021). Retrieved Februari 18, 2022, from Bola: https://www.bola.com/ragam/re ad/4668904/pengertian-manajemen-menurut-para-ahli-ketahui-fungsi-dan-tujuannya

Published

2023-07-07

How to Cite

Pardede, B. T., Sihombing, R., Devi, S. P., & Hidayat, C. B. (2023). Pemanfaatan Twitter Sebagai Media Promosi Terhadap UMKM. Journal of Business, Finance, and Economics (JBFE), 3(2), 299–307. https://doi.org/10.32585/jbfe.v3i2.4271